söndag, april 09, 2017

Söndag i sängen

Näe, här blev det minsann inget latande! Visserligen lite längre sovmorgon än förra veckan men sen bar det av direkt ut i trädgården!
Jag planterade om min avokado planta, en buske och rensade lite ogräs medan Matthias gjorde rent alla gångar runt huset.

Sedan åkte vi till Truffaut, jag har gått och sneglat på en inomhus kompost i ett år nu men jag tycker den var så jäkla dyr. Men nu hade kupong kärringen slagit till igen, vi hade 15% rabatt! Matthias fick se vad jag trodde var ett slags bonsai men som i själva verket var en japansk lönn. Vackra, röda, spröda blad, han blev nog lite kär.

Förra veckan fick ju jag mitt magnoliaträd så den här veckan blev det ett Matthias träd. Kanonfint!

Jag gjorde en fryst mangocheesecake med passionsfrukt efter Linda Lomelinos recept. Den ska stå i frysen i 6 timmar så vi får smaka på den imorgon, men smeten smakade ljuvligt och särskilt svårt var det inte heller. Receptet hittar ni här!

Det var första gången jag provade att göra en cheesecake, men inte sista!

Sen blev det mer trädgårdsarbete innan vi åkte till svärföräldrarna på söndagskaffe.

Dagens bild är av Matthias trädet (den lilla röda saken till höger) och mina japanska "stegplattor" som leder till komposten. Detta får bli den japanska delen av trädgården... Ha ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar