tisdag, april 18, 2017

En helt vanlig tisdag

Idag har jag haft en bra dag på jobbet men ett rent helskotta att ta mig dit och hem! Som tur är fick jag åtminstone sittplats!

Jag var äntligen på väg hem, satt stilla och njöt av en bok, när en kärring satte sig jämte mig och slängde upp ett spett med grillat kött och började slafsa i sig! Helt otroligt... När köttlukten hade impregnerat hela vagnen, slet hon fram en apelsin och började skala och tugga i sig den också... Hurra!

Jag gick från jobbet klockan 18:30 och kom innanför dörren hemma klockan 20:50! 2 timmar och 20 förbannade minuter?! Kan man bli annat än trött? Det var en "incident" som påverkade "signalisationen" på en av stationerna...

Jo du tjena... Det var väl någon som hade glömt att dra i en spak! Morr!
Imorgon är det hemmakontoret som gäller, 5 minuters gångväg i pyjamas, inga förseningar möjliga!

Jag kom att tänka på en ganska lustig sak som hände häromdagen när Lenny och jag var ute på vift.
Vi träffade på tre små barn som klappade en liten Yorkshire hund.
När vi kom fram ville Lenny hellre sniffa rumpan på hunden än bli klappad av barnen, men de ville veta om han var snäll och vilken "sort" det var. "En Dalmatiner" sa den ena pojken, "Näe" sa jag han är lite för liten... "En chihuahua" sa den lilla flickan. Näe, han är lite för stor... "Jaha, näe då vet vi inte" sa den andra pojken.

Det påminner lite om en historia om min syssling som var väldigt intresserad av fåglar när han var liten. När han var på besök hos mamma i Varberg så berättade han detta, och han sa att han kunde en hel del arter och var ganska duktigt, faktiskt.
Mamma fick se en liten fågel i trädgården och frågade kusinen om han visste vad det var för art. Njäe, just den visste han inte vilken det var... "Nähe", sa mamma, "det är en sparv". "Jasså, jaha" sa Vincent!

En gullig historia tycker jag!

Dagens bild är på himlen när jag gick hem från tåget ikväll. Jag kan dessutom berätta att det är jäkligt kallt i Paris för närvarande! Brr!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar