måndag, april 17, 2017

Pimpat inseksthotell

Idag stod det inget annat än Saint-Ouen på schemat, vi skulle hämta en radiostyrd bil som Matthias hade köpt.
Vädret var rena skiten så trädgårdsarbete kom inte på fråga.
Men, igår hittade vi äntligen ett insektshotell som jag har letat efter... Det finns massvis med de kostar över 45€ vilket jag tycker är alldeles för dyrt, men igår hittade vi ett lite mindre för 10€, helt lagom!

Matthias sa att jag borde "regnbona" hotellet så att det inte ruttnar. Sagt och gjort vi åkte till Truffaut för att köpa skifferflisor som jag ville klistra fast på taket.
De såldes bara i 20L säckar... Lite mycket kanske och vi har inte användning för det precis nu. Det blev regnbågsfärgade glasspinnar som klipps i mindre delar för att bli "takpannor". Lite lack för utomhusbruk och saken är biff... Men jag är ju ingen takläggare så vi fick börja om...
Det blir en bild när det är färdigt! Alla insekter är välkomna, homosexuella, heterosexuella... Hotellet ska sitta jämte hallonbuskarna så att allt pollineras och att eventuella bladlöss äts upp! 

Annars har det gått lugnt till här idag, igen...

Ni får hålla till godo med en bild på svartnos tills något mer spännande flyger förbi mitt objektiv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar