tisdag, april 25, 2017

Surgubbe

Jag bor ihop med två tomtar, en som går att resonera med helt och hållet och en anna som inte lyssnar för 5 öre och kan vara en sån jäkla surgubbe!
Jag ville ut och springa under lunchen, eller ja, ville och ville... Det börjar bli smått bråttom att ta sig samman innan Beach 2017, eller 2018 kanske...

I vanliga fall promenerar Lenny och jag men idag stack jag alltså ut själv UTAN hunden... Han blev så sur! Låg och suckade och stönade och såg så hysteriskt bedrövad ut i de stackars 2 minuter det tog för mig att snöra på mig skorna.

När jag kom tillbaka efter min löptur var han fortfarande sur men ville ändå gå ut i trädgården.
När jag sa åt honom att komma in igen, jag vill gärna att han är inne när jag jobbar, han skäller så jäkligt ibland, så la han sig bara ner i gräset och vägrade röra sig. Jag fick "jaga" in honom...

Det var mycket jobbigt att springa idag, men det gick och jag har lust att fortsätta.

Naturligtvis gick jag ut på en lång promenad med Lenny, då fick han så han teg. 1,5 timma senare stapplade vi in genom grinden.

På kvällen efter maten får Lenny två kakor eller godis bitar i en boll som han måste bita i och rulla på för att få ut godiset.
Vi har bytt godiset för ett tag sedan och nu är det lite knepigare att få ut och Lenny skriker när han inte klarar av att få ut det själv...
Hjälper vi inte till pronto så blir han sur! Ja, ni hör ju, en riktig surgubbe!

Dagens bild kommer från monster promenaden med Lenny, en bit av en spegel som låg på vägen... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar