lördag, april 08, 2017

Rötter

Idag är det 6 år sedan min far gick bort... Redan... Det känns både som om det var igår och för ett helt liv sedan.

Jag tar alltid fel på ett år, jag tror att det var 2012, men det var 2011. Jag skulle så gärna vilja visa honom hur jag har det idag, vem jag har blivit och att jag mår bättre än någonsin.

Jag tror att han skulle gilla Matthias och Lenny och jag tror att han skulle gilla vårt hus.
Det är svårt att förlora någon men jag tror att det är värre när man förlorar ett barn, sin man / hustru eller en förälder.
Jag har varit väldigt förskonad i livet och jag har bara förlorat min far, men det gör det inte lättare.

Vi hade vackert väder idag och den spenderades i trädgården.
Matthias malde ner alla grenar från förra veckans trädgårdsarbete och jag planterade om jordgubbsplantor som överlevde vintern och sen så la jag spånet som kom från maskinen som Matthias använde runt mitt magnoliaträd och hallonbuskarna.
Jag sådde lite basilika frön som jag hoppas tar sig.

Nu är jag slutkörd, igen... Det är verkligen tröttsamt att jobba i trädgården.

Dagens bild är på mina rötter som jag grävde upp när jag planterade om min timjan och gräslök. Det får symbolisera mina rötter i Ungern som är pappa och mina rötter i Sverige som är mamma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar