måndag, april 24, 2017

Lite rostig

Jag gick, förnuftet till trots, och la mig väldigt sent igår!
Det betalade jag dyrt imorse, men, men, måste man så måste man!

Efter en dusch gick jag till stationen, kallt som satan var det men som tur är finns det fortfarande sittplatser när tåget kommer till Taverny så jag kunde sätta mig till rätta och läsa min bok.

Vi ska byta lokaler om två veckor på jobbet och vårt våningsplan ska utrymmas. Därför har ägaren börjat att montera ner lampor och ljudisolerande delar.

När jag kom till jobbet satt mina kollegor oh jobbade i halvmörkret.
Min fd chef pratar högt, MYCKET högt, särskilt när han pratar i telefon och helst på engelska... Vi beklagade mycket det ljuddämpande grejorna som hängde i taket i eftermiddags... Min fd chef hade flera telefonmöten. Jag var tvungen att sätta på hörlurarna med Bo Kaspers Orkester på YouTube annars kunde jag inte höra mig själv tänka!

Men jag fick en hel del gjort ändå! Imorgon är det jobb hemifrån som gäller. Det ska regna och då tänkte jag gå ut och springa eftersom Lenny inte gillar att gå ut då! Jag behöver verkligen röra på mig, jag börjar att bli en riktigt soffpotatis med en tendens till att bli småfet. Usch!

Dagens bild visar lite hur jag kände mig imorse, lite rostig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar