lördag, april 01, 2017

It's been a hard day's night...

...and I been working like a dog!
Det blev inte Castorama idag men väl Brico Depot för att köpa material till toaletten.
Tur att man får sin byggvaruhus fix, hur skulle det se ut annars?

Efter det åkte vi hem och Matthias fick för sig att såga ner träd som hänger över vår trädgård men som inte är våra.

Sagt och gjort, motorsågen ut, förlängningssladden, stegen osv.
Här kommer ett moment av vår vardag, ingen kritik här, bara ett lugnt konstaterande, är ni redo?

Mummel, mummel, fula ord, mummel, mummel, fula ord... Förlängningssladden dras ut sätts i ny kontakt inne i huset...

Jag: Vad är det?

Matthias: Chérie, den här j-vla motorsågen fungerar inte! Har strömmen gått inne i huset?

Jag: Euh, näe det tror jag inte... Vänta låt mig kolla!

Jag kollar sladden inne och följer den till förlängningsdosan som förser motorsågen med elektricitet.

Jag: Mais chéri, sladden sitter inte i...

Matthias: Jaha, då är det väl därför som den inte fungerar...

Jag: Jo, så är det nog...

Ja, ni hör ju, surrealistiskt eller vad säger ni? Men jag skulle inte vilja byta ut någon av stollarna jag bor tillsammans med för allt guld i världen. Vi har faktiskt väldigt roligt ihop, nästan varje dag!

Annars har jag satt en sats kimchi till, lagat ratatouille och latat mig.

Imorgon tänkte vi fixa lite till i trädgården och kanske köra en cykeltur, det ska bli fint väder igen.
Jag tänkte göra en citron och marängpaj igen, kanske en cheesecake också, vi får se...

Dagens bild är på trädet Matthias fällde och Lenny som attackerade grenarna som om det inte fanns någon morgondag. Hans små silkeslena öron flaxande frenetiskt med varje bett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar