söndag, april 23, 2017

Söndag i solen

...blev det inte till en början, vi fick nöja oss med lite halvtaskigt kallt väder.
Matthias var uppe klockan 7:00 redan. Han var så trött att han gick och la sig redan klockan 21:30 igår, så Lenny och jag fick en helkväll i Tête à tête.

Jag hade sovmorgon till 8:00, det var ju ändå söndag!
Vi gick ut på promenad vid 10:00 snåret och efter det planterade jag om palmen och sådde lite frön. Rosmarin och dill, jag planterade mitt salladskål som jag har "drivit" upp från "skalken" som blev över från Kimchi stöket.

Jag har börjat att intressera mig för "zero waste" vågen. Håller på att prova en tandborste i bambu som är helt nedbrytbar. Jag ska kompostera den när den inte går att använda mer.

Vi fick naturligtvis åka tillbaka till bok och pappershandeln för att köpa mer pärmar.
Vi behövde en spann och aceton också så det blev... trumvirvel... Castorama!

Vi åkte hem till Matthias mamma och pappa för att dricka kaffe och hämta valkortet. Karln måste ju rösta!
Sagt och gjort, kaffet uppdrucket drog vi iväg till vallokalen och röstade, eller ja, Matthias röstade, jag får inte rösta, för jag är fortfarande inte fransk. Tyvärr hjälpte inte rösten, men man måste utnyttja sin rätt till att säga vad man tycker.

Dagens bild är på vallokalen... Det är oroligt i Frankrike och kommer att vara oroligt tills vi har en ny president vald, blir det den ene får vi se vad han åstadkommer, blir det den andra... Jaa, då blir det katastrof!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar