lördag, februari 25, 2017

I köket

Idag har jag spenderat merparten av dagen i köket. Efter lite städning i källaren, Castorama (jo, jag vet...) grönsaksmarknad och Auchan började jag göra Matthias citron och marängpaj. Det är ett jäkla slit med 3 moment: Paj degen, citronkrämen och till sist marängen. Tre olika "gräddningar" men fint blir det och gott tydligen...

Jag provade ett nytt recept idag, blomkålscurry med kokos. Det blev gott men jag tyckte att blomkålen blev lite sönderkokt så jag får prova att koka den lite kortare tid nästa gång. N i hittar receptet här.

Vi körde champagnen som vi skulle ha druckit på Matthias födelsedag till för drink och genom hela middagen ikväll istället.

Hela den här veckan har Matthias varit på semester och han har gjort om i källaren med sin pappa.
De har målat väggarna vita och isolerat taket, de har satt upp nya hyllor och flyttat runt allt vi har i källaren.

Det har blivit jättefint och nu har jag ett ställe för att förvara alla mina dekorationer, jul, påsk halloween, ...

Imorgon blir det nog lite mer tid i köket, jag vill prova en no bake cheesecake  och sen måste jag nog göra en banankaka för att inte förlora bananerna...
Men först blir det brunch med pannkakor och fruktsallad!

Dagens bild är på moment två i citron och marängpaj följetongen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar