söndag, februari 26, 2017

Inställda planer

Jag fick minsann migrän i natt och det gjorde hela dagen väldigt seg...

Jag masade mig upp vid 9-tiden för att äta frukost och se om inte huvudvärken kunde ge med sig med lite mat. Det blev bättre efter frukost men jag hade fortfarande ont i knoppen.

Det blev ingen brunch utan lite tid i trädgården med Lenny istället.
Jag plockade upp hans korvar och han sprang och skällde efter alla som gick förbi utanför staketet.

Sen var det dags för en värktablett och liten lur... Den luren blev 2 timmar men sen mådde jag mycket bättre!

Vi skulle åka förbi Matthias föräldrar och dessutom hade vi två presenter till Maurice.
Efter kaffet och presentöppningen åkte vi vidare till en hemelektronik affär för att titta...

Då hittade vi en racletteapparat för två... Inte precis inplanerat men så hade vi en värdecheck på 10€ så det blev 60% "rabatt". Dessutom kan man sammankoppla upp till 5 små apparater om man har ett långt bord och ett antal gäster. 5 apparater går att koppla samman men så stort bord har inte vi! Men idén är rolig!
Naturligtvis var vi tvungna att prova apparaten redan ikväll så vi körde direkt till den enda affären som är öppen en söndagskväll! Naturligtvis mycket dyrare men så ville vi väldigt gärna ha smält ost på den kokta potatisen, som vi redan hade hemma! Det var jättegott!

Ibland blir inte dagen som man vill men det kan ändå bli jäkligt bra!

Dagens bild är av vår festmåltid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar