onsdag, februari 08, 2017

Måttligt road

Då var det dags igen... Fel på tåget. 
Det är ju jätteskoj när klockan närmar sig 19:30 och man står på Gare du Nord och den ena avgången efter den andra tas bort.
Jag hittade till slut ett tåg som gick till St Leu La Forêt som ligger 3km från där vi bor.
Herrn i huset sa att han kommer och hämtar mig i St Leu så jag inte behöver att gå den sista biten. Skönt tänkte jag!

Jag kom fram vid 20:00-tiden och det var smällfullt med folk på stationen. Jag skickade iväg ett snabbt SMS som sa att jag stod lite bortanför stationen och väntade. Det är kallt ikväll dessutom, +2°C... Man blir snabbt nerkyld kan jag lova...

Ingen karl... Jag väntade i 25 minuter, sen ringer han hemifrån för han hittade inte mig och så hade han glömt telefonen hemma. Jaha...
Det är väl en underdrift att säga att jag blev glad.
Fly förbenad satte jag av hemåt och jag tror att jag nog har slagit världsrekord i gång med tung ryggsäck på 3km!

Nu är jag äntligen hemma och fortfarande ganska sur, men det går väl över! Tur för honom att han är en super sambo i vanliga fall!
Idag har varit en fin dag utöver tåghaveriet ikväll. Jag fick mycket gjort och så hämtade jag mina nya glasögon!
Snygga är de och jag ser bra också!
Optikern ligger ju mellan Pont de l'Alma och Eiffel Tornet och där finns mycket fint att fotografera!

Jag tänkte först ta en bild på mina nya brillor men jag ser så arg ut att det är bättre att ni får se dom en annan dag!
Nu ska jag dricka en kopp te och lugna ner mig! Häpp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar