söndag, februari 05, 2017

Snurrig i huvudet

Jag vaknade klockan 4:00 för att gå på toaletten och kände mig full! Tänkte att det berodde nog bara på att jag inte var helt vaken... Vaknade igen klockan 8:00 och gick upp och kände mig fortfarande halvfull!

Efter att Lenny hade fått mat var jag tvungen att lägga mig ner på soffan igen. Att ligga där och lyssna på regnet som slår mot fönstren och hunden som slafsar och tuggar på lördagsbenet är "priceless"!

Jag hade fortfarande yrsel igår efter frukost men det gick över under dagen, himla tur det, jag hade ju en middag att laga.

Det blev zucchini soppa till förrätt, kyckling i kokosnötssås med cashewnötter och potatiskaka med brie och haricots verts till mig.
Eftersom det var La Chandeleur eller Kyndelsmässodagen i torsdags och i Frankrike firas det med pannkakor [ja, ja, men det är väl lika konstigt som en semla egentligen] och så är det tydligen den Internationella Nutella dagen idag så vi slog två flugor i en smäll, jag gjorde pannkakor till efterrätt som serverades med Nutella, kolasås, hemgjord hallonsås och fruktsallad.

Gissa om vi blev mätta?! Arbetskompisen åkte hem vid 01:00-tiden så det är därför gårdagens inlägg kommer först idag.

Jag tog en bild på pannkaksstekningen, jag gjorde inte mycket annat än att laga mat och snurra omkring...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar