fredag, februari 24, 2017

Bättre & bättre...

Tur att mitt dåliga humör inte varar särskilt länge, idag är en ny dag och fredag dessutom!
Jäkla tur för tågen går inte som de ska idag heller.
Det blev till att vänta i 20 minuter på perrongen imorse igen, men idag såg jag till att ta på mig dunkappan för att inte frysa!

En mycket bättre dag än igår, jag gjorde en del av arbetet som man hade bett mig att göra. Det går inte att be om en komplett inventering av all mjukvara installerad på alla maskiner på företaget jag jobbar för, alla maskiner som i de 34 länder där företaget finns, särskilt inte om man ber om det en fredag vid lunch tid för att få informationen tills på måndag morgon klockan 10:00...

Jag sa helt sonika att jag inte hade planerat att jobba hela helgen och att de skulle få en del av informationen idag och resten de kommande veckorna. Rättvist tycker jag! Det tyckte mina kollegor också.

Min fd chef sa att jag skulle få ett fint betyg för förra årets prestation. 115% av mina objektiv var uppfyllda! Hurra säger jag!

Jag gick hem och hämtade ut två paket på väg hem till Lenny och Matthias, en rom till Matthias pappa som tack för hjälpen för allt arbete han gör i vårt hus och sen hade jag beställt ett par gummistövlar för skogspromenaderna med Lenny! Snygga som 17!

När jag kom innanför dörren med paketen blev Lenny alldeles hysterisk och började slita upp kartongen med gummistövlarna med tänderna. Antagligen luktar mina stövlar precis som hans tuggleksaker luktar när de är nya... Han trodde att han hade fått ett jättestort paket med en massa leksaker i... Stackarn, han blev ganska snopen när jag tog ut stövlarna!

Ikväll blev det inget glamoröst fredagsmys, det blev fredagsrester.
Matthias åt en gryta som jag gjorde i början på veckan och jag gjorde en ricebowl med majs och avokado och kimchi! Kimchin är fortfarande så god!! Får nog sätta en ny sats till helgen!
Matthias vill ha en citron och marängpaj igen och så blir det nog ett bananbröd också, plus ett nytt recept som ska provas. Jag har inte bestämt vilket ännu.

En väldigt glad nyhet är att det är inte riktigt mörkt när jag kommer hem från jobbet längre...
Dagens bild är från en busshållplats på väg hem från tågstationen! Mycket fin himmel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar