fredag, februari 10, 2017

Snö och bajs

Idag tog Lenny och jag en sväng till Bessancourt för att hämta ett paket som hade kommit till mig.
Bessancourt är nästgårds by så vi snackar 1km ungefär, men när vi promenerar dit går vi över fälten.

Det har snöat lite lätt hela dagen i stort sett så det är ganska kallt och rått men det är alltid skönt att komma ut.

Jag brukar släppa hundrackar'n så att han får springa av sig lite och då passar jag på att ta lite bilder t. ex.

När jag hade tagit färdigt min bild hittade jag Lenny i full färd med att slaska i sig toppen av en ganska stor hög nyproducerad orangefärgad hundbajs! Han äter ALDRIG bajs annars, ja förutom kaninpluttar då, men detta!! Jag gick ut med en varning via SMS till den andra delen av familjen att han inte under några omständigheter får närma sig Lennys käft den här sidan Jul!
Blä! Vilken liten äckelskunk!

Den här helgen ska bli mycket lugn och skön, jag måste fixa i ordning mitt kontor, det ser ut som Jerusalems förstörelse och man hittar ju inget i röran heller!
Det blev ingen löpning idag, det får bli imorgon istället.
Vi körde sushi till kvällsmat på Matthias initiativ, jag hade gärna stannat inne.

Dagens bild kommer från promenaden med Lenny i Bessancourt. Jag älskar de här fina, lite äldre fasaderna, oftast ganska färgglada och med handmålade skyltar. Visst är Boulangerie Anaïs fint?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar