måndag, februari 20, 2017

Kollektivtrafiken & jag

Idag tog det ringa 105 minuter att ta sig till jobbet!
Först var mitt tåg som skulle ha gått 06:52 inställt helt utan förklaring.
Skulle det ha varit metron hade det kommit ett nytt tåg 2 minuter senare, nu är inte detta metron utan linje H och då går nästa tåg 15 minuter senare... Jätteroligt att börja dagen så!
När jag hade kommit fram till Gare Du Nord och bytt till St Lazare för linje 13 blev det ännu värre!
Det gick inte ens att komma ut på perrongen så jag försökte komma fram via linje 12 istället...

Väl framme på Gare Montparnasse var det inte så mycket folk som försökte klämma in sig på metron.
Jag lyckades komma med det andra tåget och var på jobbet strax efter 8:30.

Jag hann med en hel del på jobbet igen och imorgon bär det av till Warszawa.
Jag har lite zlotys kvar sen förra resan, 2012 tror jag att det var (det var i juni 2013, jag var tvungen att titta efter), så de har jag plockat fram.
Nu måste jag bara packa väskan, det blir bara en ryggsäck, jag vill inte checka in någon väska, vi ska ju bara vara borta en natt.

Jag hade min första One-To-One med min nye chef idag. Vi / jag ska göra min jobb beskrivning. Du har tur sa han, välj det du vill göra nu när du har chansen.
Tacka sjutton för det, jag ska passa på att "ge bort" allt det där som jag inte borde göra men som jag ändå har gjort den senaste 3 åren!
Jag började idag, men mottagaren var inte så jätteintresserad, så vi ska ha ett möte (suck & stön) på fredag för att diskutera överlämnandet...

Hur som... Dagens bild är från resan hem, metron var tom, TOM! Grrr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar