måndag, februari 13, 2017

Sol ute, sol inne

När solen går upp på vintern skiner den rakt in på mitt kontor och värmer upp rummet så skönt. Idag är en sån dag!
Jag försöker att gå en sväng med Lenny när jag jobbar hemifrån, hans största nöje förutom att äta och sova är att läsa sina meddelanden på allt från lyktstolpar, till grenar via grässtrån och annat skräp!

Vi har 3 kissregler i det här huset: Inte kissa på soptunnor (sopgubbarna ska ju faktiskt ta i kärlen sen, och jag vill inte ha kiss på min soptunna), inte kissa på skolor och dagis, man vet ju aldrig vad ungarna fingrar på och den sista regeln är inget kiss på och runt dörrar där det bor folk!

Lenny är ganska duktig på att respektera reglerna men ibland är det ju helt oemotståndligt att få kissa på någon annans meddelande för att visa att det är ju faktiskt Lenny som är kungen av Taverny!

Vi tog en ganska lång promenad idag. Genom Taverny och upp i skogen där Lenny fick springa lös. En skön tur i solskenet. Det ger pepp och energi till eftermiddagen.

Efter jobbet blev det en liten joggingtur igen! Min träningsklocka blev så chockad att den kraschade och jag förlorade 5000 steg! Men löprundan gick faktiskt över förväntan!

Imorgon ska jag ha mitt årssamtal för 2016 där min chef berättar om jag har uppnått mina objektiv som vi satte upp. I och med att vi inte satte upp några objektiv kan det ju bara bli 100%. Ska bli spännande iallafall. Min nye chef ska vara med under samtalet också.

Nu har vi ätit, hunden ligger nerbäddad som en kåldolme i sin korg och låtsassnarkar (tror jag iallafall, det låter ganska övertygande, han kanske är trött efter promenaden). Han somnar i stort sett aldrig innan vi går och lägger oss. Antingen är han nyfiken eller så tar han sin roll som vakthund mycket allvarligt.
Jag slötittar (som Ali Baba Lindeman säger) på "Jakten på den försvunna skatten", den första Indiana Jones filmen.
Han är allt bra tjusig den där Harrison Ford!

Dagens bild kommer från Taverny's huvudgata, Rue de Paris!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar