fredag, februari 03, 2017

Äntligen Fredag

Fortfarande ganska mossig idag. Jag sov som en sten i natt men det var nog inte tillräckligt eftersom jag inte mår särskilt bra fysiskt idag heller.

Jag gick ut en sväng med Lenny under min lunch, det var jättefint och soligt. När vi kom hem började det regna och har varit skit sen dess!
Jag fick en sån fruktansvärd migrän under promenaden med Lenny, kan vara väderomslaget, kan vara sömnbrist eller stress... Hur som helst pratade jag med min manager under eftermiddagen och vi kom överens om att vi hade blivit "played" av sumpråttan och att detta var första och sista gången! Sedan kom vi också överens om att jag borde sluta tidigt och ta helg.
Det gjorde jag eftersom migränen gjorde min hjärna helt omedgörlig.
Jag gick och la mig och sov i två timmar. Efter en dusch och en ibuprofen blev det mycket bättre men det känns fortfarande lite i bakhuvudet.

Imorgon har vi en hel del att göra, Matthias har bjudit in en kollega på middag, men när jag frågade vad han hade tänkt att laga för mat blev det tyst! He he!
Jag tänkte göra kyckling till de två andra och den berömda potatis och brie kakan som tillbehör. Är monsieur snäll kan jag tänka mig att göra en citron och marängpaj till efterrätt...
Ska hitta ett nytt recept att prova söndag också. Måste ju hålla rytmen!

Dagens bild kommer från min promenad med hundrackar'n. Taverny är fullt av små gränder och jag hade nästan glömt av hur fina jag tycker dom är...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar