söndag, februari 19, 2017

40 år

Då blev han 40 år till slut. Han tycker inte alls att det är lika roligt som jag tyckte det var att fylla 40.
Vi bestämde oss förra året för att inte ge varann födelsedagspresenter eller julklappar, vi hade precis köpt ett hus och det ska göras om en del och vi behöver utrusta huset med divers saker. Element, vi behöver isolera, klippa gräset i trädgården med en gräsklippare, osv. osv. Vi gör om och förbättrar huset istället, det är den bästa presenten vi kan ge varann.

Min present var frukost imorse, pannkakor, fruktsallad, ost, bröd...
Vi kom på att detta borde vi göra mycket oftare, varje söndag, kanske, fast med smoothies och amerikanska pannkakor...

Sen åkte vi till vårt favorit ställe på jorden, Castorama. Matthias har isolerat undersidan på trappan som går till övervåningen för att inte den kalla luften från källaren ska kyla ner resten av huset och vi behövde köpa en ny häftapparat. Det blev två nya lampor till stora rummet också.

Det var fint väder så jag passade på gå ut i trädgården och praktisera kast med liten boll med hundskrället. Han blev mycket glad! Mellan varven hann jag med att trimma hallonbuskarna och vattna mina hortensia skott som jag hoppas överlever vintern.

Vi åkte en snabbis till svärföräldrarna på kaffe och sen ville jag fixa middagen som var min andra present.

Ett recept som jag bara har provat en gång tidigare, en gryta på adzukibönor av Anna Skipper. Mycket god, men jag lägger till kokosmjölk för att göra den krämigare. Jättegod gryta med mycket protein för oss gräsätare, serveras med ris och en sallad t.ex. Receptet hittar ni här.

Tyvärr hade Matthias huvudvärk ikväll så champagnen, som är den tredje presenten, får vi spara till senare i veckan eller nästa helg.

Dagens bild är från frukosten imorse när solen sken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar