lördag, februari 11, 2017

Lustfylld lördag

...skulle jag väl inte direkt kalla våran dag men väl produktiv, iallafall för två av medlemmarna i den här familjen. Lenny gjorde ingenting som vanligt, ja, mer än att springa runt fötterna på oss andra och morra med en boll i munnen.

Jag gjorde frukost pannkakor och sen åkte Matthias och hans far iväg till vårt andra hem: Castorama för att köpa en innerdörr för att avgränsa "garaget" från resten av källaren. Det drar så jäkla kallt därifrån. Det tog hela dagen. Golvet är snett, öppningen där dörren sitter är sned osv. osv. Men det blev verkligen jättebra till slut.

Jag rensade på mitt kontor och satte in papper och kvitton och annat trôkigt i pärmar. Böcker sattes in i bokhyllan men det är fortfarande mycket kvar.

Sen snörade jag på mig mina löpskor och sprang en runda. Idag blev det 5km till. Lättare och "snabbare" än i tisdags men fortfarande mycket tungt! Tur att det går framåt iallafall.

Det snöade hela dagen och det låg kvar en del. På vårt tak ligger det fortfarande kvar. Det ska tyda på en bra isolering enligt beau-papa.

Dagens bild kommer från vårt tak, taget från sovrumsfönstret. Nu ska det bli pizza!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar