måndag, december 14, 2020

Krokofantens Adventskalender Lucka 14

Vad döljer sig bakom dagens lucka då?
Paketinslagning! Häpp!

Är tema på julklapppar något som ni gör? Jag har försökt mig på en del teman under åren; brunpapper med gammaldags snöre och lack stämplar, gröna paket, ekologiskt hållbara paket inslagna i tyg som går att återanvända, återanvänt papper, ...

Tyg temat gick inte hem hos mottagarna, de tyckte att det var jobbigt att få en massa tyg. Nu kör vi på vanligt papper, helst återvunnet om det finns och sen ger jag bort presenter i tyg till de som är miljö-nissar som jag.

Jag gillar brunpapper med riktigt snöre runt och lack, det luktar ju så gott!

Det jag däremot aldrig gör är att få paketen inslagna av scouter eller Röda Korset eller vem det nu är som står bakom ett bord i dörren till butiken. Jag vet inte varför, det har bara aldrig blivit så.

Att ge fint inslagna paket är halva nöjet tycker jag, iallafall om mottagaren är känslig för sådant.
Till barn har jag upptäckt att det är relativt onödigt, i de allra flesta fall sliter de bara upp paketet utan att titta på det. Ibland åker andras paket med i öppningen av bara farten...

Jag tror minsann att jag har blivit lite lat också och då är det miljövänliga kortet bra att spela...

Hur känner ni inför allt detta slöseri med papper och snören och tejp?

Dagens bild blir på en icke miljövänlig klapp men som förhoppningsvis håller länge och blir återanvänd många gånger!

1 kommentar: