torsdag, december 24, 2020

Krokofantens Adventskalender Lucka 24

God Jul!

Så blev det då äntligen julafton i år också! Jag har precis tittat färdigt på sista avsnittet på Julkalendern och jag tyckte verkligen att den var finstämd och gullig.

Matthias jobbar idag som de allra flesta fransmän, det är en helt vanlig dag fram tills 18:00-tiden ikväll. Jag försöker att alltid vara ledig den 24:e december, när jag tänker efter så tror jag inte att jag har jobbat en enda julafton.

Planen idag är att slå in julklapparna, det blir inga rim, det blir lite för krångligt på franska.
Hinner jag utan stress så kommer jag att göra vegobullar med rödbetssallad till juldagslunchen i morgon.

Vi ska smyga in hos Matthias föräldrar klockan 19:30 för att gömma julklapparna i garaget. Den lilla Eden tror fortfarande på tomten så det är jätte viktigt!

Sen börjar kvällen och maraton-middagen. I början tyckte jag att det var jobbigt att sitta vid bordet så länge, det kan bli upp till 6 timmar ibland, men nu är jag van och tycker att det är rent av trevligt.

Man delar oftast ut julklapparna vid midnatt eftersom julen firas först den 25:e men i Matthias familj blir det oftast efter apéritifen annars kan inte barnen koncentrera sig på maten och så springs det under granen titt som tätt och kläms på klapparna.

Nu har vi nått slutet på Krokofantens adventskalender, det har varit roligt och lite knepigt att komma på teman men imorgon återgår vi till en helt vanlig blogg.

Då återstår bara för mig att önska er alla en synnerligen God Jul mina välartade läsare!
Ta hand om er och njut av ledigheten med familj och vänner!

Den sista bilden i Julkalendern blir förstås på Jultomten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar