lördag, december 05, 2020

Krokofantens Adventskalender Lucka 5

Idag gömmer sig inget speciellt tema bakom luckan, det är en mellandag så att säga.

En produktiv sådan i detta hushållet! Jag tog tag i köket och började att bära ner allt som jag inte använder dagligen eller en gång i veckan iallafall!
Maurice började att måla vår trappa och det blev verkligen fint! Så ljust och modernt! Trappstegen som jag blekte förra veckan blev superfina till det vita.

Jag tog upp liiite julpynt, det blir inget eftersom jag inte har spiselkransen att pynta på längre, inte heller den lilla inbyggda Jesus hyllan eller platsen runt vedspisen.
Vår trädgran ser så ynklig ut där den står på golvet, den brukade stå på buffén tidigare. Men hyacinterna är fina och adventsljusstaken är också fin. Den ska jag tända imorgon till frukost.

Jag tog mod till mig och gjorde min pepparkaksdeg så nu ligger den och gosar till sig (är det inte så Ernst säger?) i kylskåpet tills morgondagens bak.

Matthias ska iväg och urbexa med en kille ett par kilometer för långt hemifrån. jag står över! Dels vill jag baka och mysa och dels Är jag trött på att krypa runt i fuktiga hus och slå sig halvt fördärvad i snåriga trädgårdar. Jag tar lite semester från urbexandet.

Nu är det dags att knyta sig så jag skickar en bild på vår julkrans som vi sätter upp på dörren varje år. Den må vara i plast men jag tycker att den är tjusig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar