onsdag, december 23, 2020

Krokofantens Adventskalender Lucka 23

Da'n före doppareda'n, då var vi nästan framme!
Idag är det ju uppesittarkväll för de flesta svenskar, här i Frankrike är det en helt vanlig arbetsdag.

Jag håller för det mesta på uppesittarkvällstraditionen och fixar något som vi båda gillar. Här är det ju inte tal om julskinka på mackan eller köttbullar och prinskorvar eller kalvsylta, näe, i det här hushållet får man smörgåstårta den 23:e december det är vår uppesittarkvällsmat!

Jag tror att jag började att göra det för 5-6 år sedan så nu får det väl räknas som en tradition? Tur för mig att Matthias älskar smörgåstårta lika mycket som jag!

Vi har ju en till tradition som är att gå ut och titta på juldekorationerna efter middagen den 23:e men idag öser regnet ner samtidigt som solen tittar fram och dessutom har vi utegångsförbud efter klockan 20:00 så det blir till att stanna inne.

På TV finns det heller inget speciellt så det blir nog en serie eller julfilm på Netflix.

Inför den här julen känner jag ingen särskild julefrid, kanske är det vädret kanske är det hela det här året som är helkonstigt!

Dagens bild blir på en av smörgåstårtorna jag gjorde för ett par år sedan, årets upplaga försvann fortare än jag hann göra den!
Jag har kvar 1/3 till morgondagens lunch.

Hoppas att ni har en fantastisk uppesittarkväll var än ni är i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar