tisdag, december 22, 2020

Krokofantens Adventskalender Lucka 22

Nu är det väl ändå dags att prata om julens budskap så här på upploppet?

Jag tycker nog att människans inställning har förändrats under detta underliga år, inte alla naturligtvis, men majoriteten av oss har nog fått en tankeställare.

Om man bortser från det kristna budskapet (vilket i och för sig är lite konstigt), för julen firas av så många människor världen över, så är ju essensen i julens budskap helt enkelt KÄRLEK.

Guds kärlek för att frälsa hela mänskligheten eller kärlek till sin nästa eller familjen eller vänner eller...

Kärlek, gemenskap och glädje, att vara tillsammans och att glädja andra.

Jag tänkte på vad som har varit positivt med 2020 häromdagen och först kom jag inte på en enda sak som varit bra men sen kom jag på att jag har haft tid att läka och återhämta mig från min utmattning.
Vi har spenderat mer tid hemma och kunnat renovera huset med mycket hjälp av Matthias pappa, jag har för första gången på 7 år jobbat med människor som jag kan lita på till 150% och jag har tagit upp bloggandet igen.

Jag har vuxit som människa, jag har läst mycket och jag vet vad som är viktigt för mig, jul och alla andra dagar i veckan: min familj och mina vänner!

Det jag önskar er inför denna jul 2020, som säkert blir för många en mycket annorlunda jul, är en fröjdefull jul med vänner och/eller familj.

Dagens bild blir på Ramnakyrkan i Borås där jag döptes för ett antal år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar