tisdag, december 08, 2020

Krokofantens Adventskalender Lucka 8

Idag hittade jag två julkort bakom lucka 8!
Jag var mycket flitig med att skicka julkort tidigare! Sen började man skicka SMS! SMS för att önska God Jul, vad charmlöst!

Jag tycker att det är väldigt roligt att både få och skicka julkort så det är väl dags att ta tag i det i år, särskilt som jag inte kommer att kunna träffa min familj innan eller under julen.

När jag bodde i Sverige hade mamma alltid en tomte med en liten brev/korthållare på hallbordet. Jag tror att han står där i år också. En annan bostad och ett annat hallbord men samma tomte! 😊

Vi fick alltid en massa julkort från grannar (!), kusiner, släktingar och arbetskamrater! Det var roligt att få och läsa!

Varje år får jag julkort från två kompisar, Jo från Irland och Anna som bor i Storbritannien. I England och Irland skickar man mycket mer kort än i resten av Europa vad jag har sett. Jag tror att traditionen är lika stark i USA. Flera av mina vänner i Storbritannien spänner upp ett snöre i vardagsrummet för att hänga upp korten som julpynt. Jättefint!
Med mina två kort blir det väldigt mycket snöre och lite kort! 😏

För ett par år sedan skickade jag julkort från Lenny till mammas kusins hund Gaston och katt, som jag tyvärr glömt namnet på.

Eftersom jag stödjer SPA (Société protectrice des animaux), en djurskyddsförening som Lenny adopterades i från, så skickar de varje år ett paket julkort som man kan skicka till nära och kära.

Naturligtvis blev det julkort från SPA till Gaston och katten!
Jag fick pimpa till det lite för annars såg det inte riktigt ut som julkort, men visst blev de fina?

Hur är det med era julkortsvanor? Inga, många, ett par tre stycken?

2 kommentarer:

  1. Ett par stycken bara... Borde skicka ett par till men har inte "hunnit". Brukar ibland skicka ett "mms" med en julig familjebild...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet hur det är med att "hinna". Jag har inte heller satt mig ner för att skriva mina än, det kommer alltid något annat i vägen och det börjar ju brinna lite i knutarna för att de ska komma fram i tid eftersom de flesta ska till Sverige. Det får komma upp på listan på saker att göra färdigt idag tillsammans med pepparkakorna och julpyntningen av bordet som inte gjorts ännu eftersom renoveringen inte är riktigt färdig.

      Radera