tisdag, juni 20, 2017

33°C

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt, "herregud vad varmt" idag!
Som tur är har det fläktat lite idag annars vet man liksom inte vart man ska ta vägen.

Det blev ingen sightseeing idag, det går inte. Men Joanne och jag gick iallafall ut en promenad som visade sig bli 3 timmar lång när vi kom hem.
Vi gick till en secondhand affär i St Leu där Joanne hade sett en klänning som hon ville prova.
Naturligtvis var den för liten så det blev inget köp, men jag hittade en kjol i siden för 20€ som var alldeles för fin för att lämna kvar.

Vi köpte dricka som vi gick och drack i skuggan, när det fanns någon. Sen gick vi hem och gjorde lunch då var klockan redan 15:00.

Vi dricker iste som om det inte fanns någon morgondag. Tillbringaren från Løv som jag köpte i lördags går varm. Jag gör 3L iste om dagen. Det måste ju dra i 4 timmar om man inte vill köra en fuling iste med varmt vatten och isbitar. Jag fick inte tag i istéet som jag ville ha men sorten som jag köpte smakar också underbart. "Run for Løv" heter den.

Ingen tid till siesta idag utan lite trädgårds arbete och så köpte vi en 12kg påse med senior torrfoder till Lenny. Han har ju gått och blivit senior stackar'n.
Han har varit så trött och slö idag att han bara la sig ner och skakade efter middagen. Då ploppade vi in honom i duschen för en kalldusch och sen blev det fart på honom igen.

Jag häller lite kokosvatten i hans vatten för att han ska dricka, annars gör han inte det. Förhoppningsvis mår han bättre imorgon även om jag tvivlar på det. Det ska nämligen bli ännu varmare: 34°C!
Som tur är kommer värmevågen vara över tills på fredag när jag går tillbaka till jobbet!

Dagens bild är på kyrkan i St Leu, visst är den fin?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar