tisdag, juni 06, 2017

En helt vanlig tisdag...

...utan större överraskningar... Det må vara Sveriges Nationaldag eller inte, men särskilt speciell var de inte!
Dagen var lång, jag hade ett möte till klockan 18:30 så jag kom inte hem förrän 20:30!
Imorgon jobbar jag också i Châtillon men på torsdag jobbar jag hemifrån, jag plockade undan på mitt kontor för att få plats igår.

Ikväll har vi ätit middag och slöar lite tillsammans i soffan men jag längtar mest efter min säng om jag ska vara ärlig...

Jag läser en bok som är mycket intressant, "J'arrête de surconsommer - 21 jours pour sauver la planète". Den handlar om överkonsumtion och hur man kan sluta att påverkas av marknadsföring och hetsköp.
Varje dag i 21 dagar får man en eller ett par utmaningar om dagen. Riktiga utmaningar som kommer att ge konkreta resultat.
Tyvärr tar det det tid också så det kommer att få vänta till helgen, men jag ser framemot att få göra ett par av utmaningarna nästa lördag.

Det kommer snart att lugna ner sig på jobbet eftersom att sommaren och semestern snart är här och jag ska jobba hela juli. Tills dess gäller det att hålla ut. En del långa kvällar till...

Jag är hemskt ledsen för de tråkiga bilderna men jag har ingen vidare inspiration för närvarande...
Dagens bild är av Matthias skulptur som han har improviserat i trädgården! Fin va?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar