söndag, juni 11, 2017

Slit & Släp

Idag har det hänt grejer här minsann!
Först hängde jag ut tvätten, det var fint väder idag igen och tvätt som har torkar ute luktar sommar tycker jag.

Efter frukost åkte vi till vallokalen (igen), det var dags för allmänt val eller législatives som det heter. Jag får fortfarande inte rösta, jag måste vänta till kommunvalen eller de europeiska valen.

Sen var det dags för lunch och storstädning!
Matthias körde dammsugaren och våttorkade golven, jag städade gästrummet och strök.
Sen fick han fnurr i hjärnan och putsade fönstren också.
Det var längesedan huset var så här fint och städat.
Tyvärr varar det inte särskilt länge eftersom den lille hårige hårar ner och slafsar omkring med smutsiga tassar. Men så är det...

Jag passade på att laga min jeansjacka som hade ett slithål och ett hål på ryggen som min väska har gjort.

Dagens bild är av min reparation! Nu ska jag hoppa till kojs för att jag sov väldigt dåligt i natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar