måndag, juni 12, 2017

Sverige 2 - Frankrike 1

Det har väl inte undgått någon att Sverige vann fotbollsmatchen mot Frankrike i fredags.
Som vanligt så retade man mig och Zlatan hit och Zlatan dit und so weiter!
"Jaha" sa jag, "vinner vi (Sverige) då ska jag ta på mig min Sverige tröja och så ska ni få höra om matchen HELA dagen!"
Och så blev det! Jag skrattade gott och kunde ha varit mycket elakare!

Idag är det dessutom 22 år sedan jag kom till Paris! Jag som bara skulle stanna i 3 månader...

Jag hade bestämt med en kollega att vi skulle äta lunch ihop.
Hon är också vegetarian och sysslar också med att lägga om sin konsumtion och har bytt ut all sin plast hemma mot inox eller keramik.
Hon har inga barn är också "invandrare", hon kommer från Vietnam.
Det var så skönt att diskutera men en likasinnad utan att behöva försvara mina livsval så som att bli vegetarian till exempel.

Vi pratade om politiskt inkorrekta ämnen och hur vi kom dit vi är idag. Det var som att hitta en syster! Tänka sig att jag har en syster från Vietnam som har varit expat i London, Bryssel...

Vi bestämde en ny lunch när jag kommer tillbaka från semestern. Jag fick massa energi av att prata med henne.

Efter jobbet gick jag till Anaïs för att ta hand om min rygg. Jag är fortfarande stel efter en månad utan justering men det är så mycket bättre nu!

Det har varit toppen väder idag igen, himlen var fantastisk när jag gick hem från tåget (som inte var så fantastiskt... 20 minuter försenat...)
Dagens bild är på himlen i Taverny!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar