söndag, juni 25, 2017

Dagen efter

Det var lite trött mössan som jag vaknade 10:00 imorse!
Jag börjar att bli för gammal för att gå till sängs klockan 03:00!
Matthias sov längre så jag hann med att hänga tvätten, äta frukost, fixa lite papper och kolla på TV4s morgon TV.

Efter lite slapp runt huset bestämde vi oss för att åka och köpa mer fågelmat, alla mina små blåmesar och talgoxar och rödhakar och duvor har ätit oss ur huset.
Jag tror inte att det finns tillräckligt med insekter så det är därför som de kommer och äter talgbollar.

Truffaut säljer inte talgbollar på sommaren så det fick bli frön istället. Det verkar inte som om de gillar det för det har inte kommit en enda fågel. Snart ska de väl börja strejka också.

Fågelmat var inte det enda som vi ville ha, vi skulle köpa två nya buskar för att skymma oss lite från grannen också.
Det blev en lagerhägg och en photinia, de ser mycket fina ut och förhoppningsvis växer de till sig.

Annars har vi inte gjort särskilt mycket. Jag rensade lite ogräs och plockade hallon, Lenny sprang omkring och morrade på alla och envar och Matthias fortsatte att klippa ner häcken.

Nu ska jag hoppa till kojs för jag känner mig ganska utsliten och en ny jobbvecka börjar imorgon!
Dagens bild är på pojkarna efter trädgårdsarbetet och tittar ni noga så syns de nya buskarna!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar