onsdag, juni 21, 2017

Sista dagen

Idag var det sista dagen för Joanne hos oss, hon åker hem redan imorgon. Tiden går fort när man har roligt.

Det var varit outhärdligt varmt här idag, 35°C i skuggan. Det har nästan inte gått att andas utan att man svettas ihjäl.
Jag klarar relativt höga temperaturer utan att få panik även om jag inte gillar det men idag var jag på vippen att bli tokig.

Det fanns ingenstans att ta vägen, källaren är varm den också.

Det blev en del fixat med bank och annat eftersom vi inte kunde göra annat än att sitta och sucka och dricka vatten, saft te och kaffe och tjôta.

Verkligen synd att vi inte kunde komma iväg och besöka de ställen som jag hade kollat ut men det är nästan farligt att vara ute i sån här värme.

Imorgon kör vi Joanne till flygplatsen klockan 10:30. Jag jobbar på fredag så jag tänkte passa på att stryka all min tvätt imorgon. Jag har tvättat som om det inte fanns någon morgondag den senaste veckan.
Det har ju varit så varmt att det torkar på nolltid.

Det blir en liten rapportering av dagen eftersom den var ganska händelselös.

Dagens bild är på min trogne kompanjon Buddha som höll i temperaturen. Nästan 32°C inne under dagen. Nu ikväll har det gått ner till 30.5°C... Natten kommer att bli varm...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar