torsdag, oktober 29, 2020

Cirkus minimum

Här blev det livat ikväll må ni tro.
Eftersom inte urbex äventyren kan fortsätta så får ju Herr Matthias komma på något sätt att hålla liv i sitt Instagram konto.

Han hade en idé och ville prova den ikväll. Det skulle bli porträttbilder på Lenny (den linsskyggaste hunden i världshistorien) när han fångar krockettar i luften. Jag tror att inspirationen kom härifrån.

Nu är det ju bara så att Lenny gör som han vill, när han vill och ingenting annat. Sådan husse sådan byracka!

Iallafall så fick Matthias upp Lenny på en bänk som han hade täckt med ett svart lakan som också fungerade som fond.

Lenny hoppade ner, Matthias lyfte upp honom, Lenny hoppade ner und zu weiter ett par sju gångar. Jag stod och skrattade bakom plastskynket.

Matthias fick till slut upp hunden och han satt kvar. Då började han skaka som ett asplöv. Till saken hör att Lenny skulle måste ha varit en version av Meryl Streep i ett annat liv för jäklar vilken duktig skådespelare han är!

Det fick sniffas på lite krockettar och sen skulle showen sätta igång.
Matthias visar Lenny krocketten, han gör några rörelser med handen utan att kasta krocketten och sen... Den landar i huvudet på Lenny utan att han ens gör ett försök till att fånga den. Jag gapflabbar.
Försök två, krockett i örat, försök tre, krockett på vänster tass...

Jag fortsätter att gapflabba och nu börjar även Matthias att skratta. Lenny gillar inte att man skrattar åt honom så han börjar att sura!

Efter ett fjärde försök ger Matthias upp och Lenny lommar surmulet ut i trädgården utan att försöka snappa upp det utspridda krockettarna...

Det var vår torsdagkväll det! Vad har ni hittat på?

PS: Uppdatering om vad som händer på Matthias Instagram konto under nedstängningen kommer snart. 😂

Ni får hålla till godo med ett gäng pumpor eftersom det inte blev några bilder på Lenny Streep.

2 kommentarer:

  1. Din hund låter ganska lik min hund! Inte så att min är en linslus men han blir mer än kränkt - snarare TRAUMATISERAD - om någon försöker tvinga honom att göra saker han inte vill göra :D.
    Hoppas Mathias hittar något bra att lägga upp på sitt instagram. Jag har börjat följa ditt f.ö. - kolla efter Nocoswede75 :).

    SvaraRadera
  2. Ha ha, kränkt, vilket bra ord! Lenny blir kränkt, verkligen. Lenny lyder men med ett morr, en riktig motvalls kärring, men jag skulle inte vilja att han var annorlunda även om han går mig på nerverna ibland!
    Är det du som är Nocoswede75! Nu förstår jag! Vad roligt!

    SvaraRadera