söndag, oktober 25, 2020

Skåpet

När vi köpte vårt hus så köpte vi även ett skåp och lite andra prylar av damen som sålde huset och som hon inte kunde ta med sig till sin lägenhet. Skåpet som jag blev väldigt förälskad i när jag först såg det har nu blivit lite av en börda.
Det är gjort av en finsnickare i ek, väldigt massivt och inte särskilt praktiskt. Det tar en väldig plats!

Vi bestämde oss för att sända skåpet vidare till någon som uppskattar det mer än vi gör så jag la ut en annons på Leboncoin (Frankrikes motsvarighet på Blocket, som om jag inte minns fel ägs av företaget som skapade just Blocket) i eftermiddag.

Massiva ekmöbler är inte jättepopulära längre så även om skåpet är fint och mycket bra gjort så blir det inga pengar här. Jag tänkte att jag lägger ut det för 100€ så blir det iallafall sålt och så finns viss prutmån.

Matthias sa att det var ALLDELES för dyrt, men jag har redan fått ett svar på annonsen.

Vi får väl se vem som har rätt i slutet och vem som har skitit i det blå skåpet!

Här är det iallafall, finns att hämtas i Taverny, vi gör ingen hemkörning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar