torsdag, oktober 22, 2020

Sådär ja...

...så var man med ny varmvattenberedare då!

Punktliga, effektiva, vänliga och professionella tekniker! Den förste killen kom klockan 9:15 för att påbörja tömningen av 300 L vatten.

Vid 10:00 kom den andre teknikern och började att jobba med att ta bort den gamla beredaren.
De var färdiga vid 11:30 och hade gjort ett väldigt bra jobb!
Nu väntar jag bara på att allt vatten som tidigare läckt ur den gamla beredaren ska torka!

Jag tänkte slå en signal till vår elleverantör för att höra om vi inte kan göra något åt vår höga elkonsumtion. Den borde ju gå ner något med en ny varmvattenberedare. Vi får väl se vad de säger. Kanske ska jag vänta till nästa vecka när ett par uppvärmnings cykler har passerat.

Jag träffade kvinnan som jag gav kefirgryn till idag. Det visade sig att hon var rektor på gymnasieskolan vi hade möte framför.
Vi pratade lite gryn och lite skola. Spännande att träffa en rektor!

På vägen dit slog jag följe med en väldigt trevlig dam och hennes lurviga hund. Hon skulle åt samma håll så jag började nästan tro att det var henne jag skulle träffa utanför skolan. Men det var det inte. 

Hon följde mig ända fram till skolan och jag sa lite skämtsamt att nästa gång hon går förbi vårt hus och vill ha lite kefirgryn är det bara till att ringa på dörren! "Det kanske jag gör!" sa hon.

Det var underbart väder idag, sol och värme i luften så jag tog en omväg hem för att njuta av ljuset.

Imorgon ska jag till Châtillon för att träffa jobbarkompisarna. Det ska bli roligt även om jag måste gå upp alldeles för tidigt!

Dagens bild blir på det här underbara ljuset vi hade ikväll, inte från ikväll men väl lika vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar