söndag, oktober 18, 2020

Strejk

Jag urbex strejkade idag! Nog för att jag tycker att det är roligt att besöka nya platser och övergivna byggnader men jag vill också vara hemma och ta det lugnt och påta.

Matthias ville prompt åka ut idag igen så det gjorde han, själv. Lenny och jag stannar hemma.
Jag vill göra en soppa, städa i köket, baka ett bröd, kanske en vetedeg, ta hand om mina kefirgryn som har blivit lite eftersatta.
Jag vill fortsätta att sticka på Matthias mössa, virka på min sjal, ...

En del av detta vill jag göra idag, det ska bli fint väder så det lyfter sinnet.

Än så länge har jag hunnit med att handla grönsaker och pratade med en vän under tiden. Det var fantastiskt vackert med tung dimma tidigare idag. Jag tog hand om tomatplantan som fortfarande producerar tomater men blev så tung att den helt sonika lade sig ner. Toppen tyckte Lenny som norpade åt sig de mogna tomaterna innan jag band upp plantan. 

Jag såg på Instagram att Barajagjohanna hade läst en artikel i Aftonbladet med titeln "Därför är du både rastlös och likgiltig". Det kändes så bekant, rastlös och likgiltig.

Man vill göra en massa saker men så orkar man inte riktigt, det känns som om det inte spelar någon roll längre. Tydligen har detta bland annat med corona epidemin att göra.
Jag ska försöka att vända detta till god energi idag! Wish me luck!

Dagens bild blir från promenaden med kompisen i örat och dimma över nejden!

2 kommentarer:

  1. Skönt med en dag då man bara ramlar runt hemma utan några större planer! Det gör mycket för hälsan och välmåendet tycker jag.
    Jag tror också att många är extra trötta och slitna - låggradiga depressioner tom - pga. Covid.
    Hoppas dagen blev avkopplande!

    SvaraRadera
  2. Det var precis vad jag behövde igår! Jag bakade lite, fixade i köket, lyssande på svensk radio, plockade lite här och där, påtade i trädgården, läste och stickade och virkade.

    SvaraRadera