torsdag, oktober 15, 2020

Lite sliten

På jobbet eller inte, det är frågan! Vi har bestämt att träffas på jobbet imorgon men jag har känt mig lite halvrisig sedan i söndags faktiskt.

Ont i huvudet, magen som spelar upp, hängig, ont i leder och frusen.
Däremot är det inget fel på varken smak eller luktsinne. Lenny testade mitt luktsinne lite tidigare idag och jag dricker te på mynta från trädgården!
Nu så har i slutet på dagen skrev jag till chefen att jag hellre kommer till jobbet nästa vecka för jag känner mig stelare och mossigare än i morse.

Jag pratade med VVS firman tidigare idag för de hade fortfarande inte bekräftat att de mottagit 40% av kostnaden som jag förde över på deras konto i måndagskväll.
Hon bad så mycket om ursäkt och ringde tillbaka en timma senare för att fråga om nästa torsdag går bra att byta varmvattenberedaren på.

300L vattenberedare är tydligen ingenting som man bunkrar så de fick beställa beredaren plus att de måste vara två för att installera den, därför tog det lite extra tid. Men vad gör det när vi kommer att "få" en helt ny beredare om en vecka?!

Imorgon kommer Papy Maurice och bygger för dörren i hallen in till köket. En helt onödig "lösning" i detta huset. Tanken är att kunna ha en lång bänk i ett funktionellt kök och inte detta duttande med pytteskåp här och en lite snutt av en bänk där som dessutom är kaklad med skrovliga plattor och 5mm fog mellan varje platta som är 10 x 10 cm... OMÖJLIGA att hålla rent! 😡

Lenny kommer att bli glad när hans farfar kommer tillbaka, jag är en ganska tråkig typ verkar han tycka, utom när det vankas mat...

Det börjar att bli kallt här också, jag ser framemot att ta på myssan och göra färdigt sjalen!
Jag hoppas att hålla mig frisk och kry och att jag mår mycket bättre imorgon för jag skulle vilja fixa lite i trädgården till helgen. Kanske köpa två ljung och plantera krukor?

Nu ska jag sippa mynta te och virka lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar