fredag, oktober 30, 2020

Utvandrarna

Jag skulle åkt till jobbet igår egentligen men min kollega skulle inte vara där så vi beslöt att stanna hemma istället.
Nu visade det sig att chefen skulle dit för han var så illa tvungen så kollegan åkte dit ändå.

Han bor 30 minuter från kontoret så det är lite lättare för honom att ta sig dit.
Hursomhelst, han skulle tillbaka till Aten imorgon men vi sa alla till honom att han kanske borde boka om för att vara säker på att komma hem. Hans fru är i Aten och de väntar (äntligen) barn tillsammans.

Igår eftermiddag kopplade han ifrån sin Teams, jag tänkte att det var underligt för han är i stort sett alltid uppkopplad. Imorse fick jag veta varför.

Chefen hade "kastat" ut Alexandre vid 15-tiden för att åka till flygplatsen. Alexandre tog en Uber från södra Paris vid lite i 16:00.
Flyget skulle gå 20:00 och sista incheckning var 19:35.

Alexandre kom fram 19:27 och hann precis med incheckning och kunde springa som en galning till gaten. Familjerna efter honom fick inte följa med flyget.

Det tog 3,5 timma för honom att komma från Châtillon till Charles De Gaulle!!!

Det verkar som om en hel del av parisarna har tagit sig till sina sommarstugor eller familj som bor utanför Paris eller helst ännu längre bort.
Enligt Le Parisien var det 50 mil med trafikstockning runt Paris (Ile-de-France) igår vid 18:30.

Här ute i förorten är det ganska lugnt, jag tänkte fixa min mat inhandling imorgon som vanligt förutom att jag måste ta med ett intyg på varför jag är ute och härjar...

Kanske kan en bild på en av de tjusigaste métro ingångarna pigga upp fredagkvällen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar