söndag, oktober 25, 2020

Krubb

Jag beställde ju lyxhundpluttar till surgubben Lenny i måndags, de kom klockan 07:33 igår!

Gissa vem som blev stollig av att just han fick ett paket på posten, det händer ju aldrig!
Det blev givetvis avsmakning 07:39 när kartongen och påsen med pluttarna var öppnade.

Om jag säger att pluttarna gjorde succé är en understatement, men å andra sidan så gör nästan vilka pluttar som helst succé hos oss. Lenny gillar ALLT!

Vad JAG däremot gillar är att de är mindre feta än de vi köpte tidigare och att de väger mindre så att han får lite mer i matskålen. Jag tror att vi kan öka dosen lite men vi väntar ett tag med det. Det står på paketen att hundar mellan 5 - 15kg ska äta en dagsdos på 110 - 240g. 

Lenny får 140g nu och han "borde" väga runt 11 - 12kg (vilket han inte gör i dagsläget) så jag tror att vi kan gå upp till 160g om ett par veckor. Jag får övervaka hans vikt lite igen.

Väldigt smidigt att få torrfodret levererat utan kostnad på bara 4 dagar, det är dessutom billigare kilopris än det torrfoder vi köper i butik och så finns det fler smaker att välja mellan för seniorer. I butiken finns bara ett torrfoder för gamlingar och att äta samma sak dag ut och dag in vill väl ingen göra, även om man är en hund och käkar frigolit och gips!

Här är han, Lenny himself, med ett ansiktsuttryck som säger: Not impressed...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar