onsdag, augusti 05, 2020

Andra gången på fem månader

Då har jag alltså varit på jobbet igen, andra gången på fem månader... Det var, tomt... Men jag hade turen att ett par andra kompisar hade valt just idag för att lämna in deras laptops för uppdatering också.

För första gången sedan i juni åt jag lunch med någon annan än Matthias, förra gången det hände, i slutet på juni då, så cyklade en kompis hit från andra sidan Paris, bara för att käka lunch med oss!

Det mesta var sig likt, linje 13 var precis lika fullsmockad som alltid, hej vad det inte gick att hålla avstånd men alla bar ansiktsmask iallafall.

Jag hade glömt hur innerligt tröttsamt det är att pendla, jag gick hemifrån klockan 06:15 och kom hem 19:15, dagarna bli väldigt långa. Tack och lov för hemmajobb! 

Jag tog en omväg runt St Lazare för jag behövde kolla upp en sak i en sytillbehörsaffär. De hade allt utom det jag skulle ha. Jag vill nämligen ha små "pluttar" så att jag kan korta banden till min ansiktsmask annars passar den inte riktigt... Men, men det får väl bli nätet... 😞

Idag har jag vattnat mina stackars grönsaker och jordgubbar... De såg redigt ledsna ut och bättre lär det ju inte bli.
Ikväll känner jag mig verkligen utmedgjord och tänkte krypa till kojs mycket snart. Avnjuter ett glas mojitokefir innan sängdags, den blev riktigt god med smak av lime och mynta, lagom kolsyrad och lite sötma!

Dagens bild blir på The Doors (taskig humor får man på köpet, special price...)

2 kommentarer:

  1. Tyckte också det var konstigt att komma tillbaka till kontoret (var där och hämtade böcker till höstterminen för ett par veckor sen). Det kändes extremt övergivet.

    Det är lite stressande med platser där det är absolut omöjligt att hålla avstånd - även om man har mask :/. Vi tar bilen numera - spårvagnen åker fortfarande och ser relativt tom ut men känns inte värt när vi ändå har bilen.

    Ska det fortsätta vara värmebölja alltså? Hoppas ni får drägliga temperaturer framöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte jättestressad över viruset men det känns inte bra att klämma in sig med en massa andra människor som jag inte känner och inte vet hur de lever i en métrovagn. Även om jag är vid god hälsa så finns ju risken att jag smittar någon annan eller kanske blir sten sjuk.
      Värmeböljan fortsätter, 37°C idag, vi är nu vid lunch uppe i 32°C. Än så länge är inomhus temperaturen 25,5°C men det blir svårt att hålla den nere i och med att vi ska få runt 37°C i 5 dagar framöver.
      Men vad kan man göra annat än att stå ut, det finns värre saker i livet. Tyvärr tror jag att detta bara är början på ändringarna... Trumpen kan säga vad han vill men klimatförändringarna är har för att stanna och bli värre!

      Radera