onsdag, augusti 19, 2020

En onsdag i Augusti

Intet nytt på västfronten, det händer inget särskilt...
Jag är lite, lite orolig för att tröttheten har börjat att sätta in igen.
Jag passade på att köpa järntabletter när jag ändå var i Châtelet-Les-Halles, det finns ett apotek precis bredvid min kiropraktor och de har har sortiment och priser på tillskott. Jag föredrar ett märke som heter Solgar, de har bland (mycket) annat en spirulina utan animalier i vilket uppskattas!
Jag hoppas att med lite järntillskott och vitamin C kan jag få tröttheten att försvinna.

Sen jag blev sjukskriven för utmattning förra hösten är jag oerhört uppmärksam på just den här påträngande förlamningen som suddar ut energi och lusten att göra saker i ett nafs.
Vi fick inte bukt med järnbristen trots 3 stycken kurer på 3 månader. Jag får ta kontakt med min husläkare igen för att se hur värdet ligger.

Sist, i mars, hade det sjunkit ytterligare. 😟 Det kan vara min sköldkörtel som krånglar, TSH värdet har gått upp vilket tyder på risk för hypotyreos även om värdet låg inom normen senast vi kikade.
Jag får avvakta och se hur jag känner mig om en vecka tio dagar när järn borde har börjat att göra nytta.

Jag mötte Patrick utanför Posten tidigare idag. En trevlig prick den där Patrick, intresserad och hade en massa frågor. Jag bad honom att höra med vänner och bekanta om inte det möjligtvis fanns någon annan som skulle vilja ha lite kefirgryn. Han lovade att höra efter! 😊

Efter att jag träffade Patrick gick jag till Audrey's Bio, en relativt ny zero waste butik i Taverny för att köpa lite grönsaker till kvällsmat.
Fina sallader, gurkor, tomater och annat gott! Allt ekologiskt!
Dessutom är Audrey som äger butiken jättetrevlig!
Jag passade på att fråga om hon inte skulle vara intresserad av lite kefirgryn. Det var hon och hon sa ja till en liten lapp att sätta upp i butiken. Hon berättade att hon har en del kunder som letar efter kefirgryn! A match made in heaven! Hurra!

Det som började som en lite trist händelselös dag slutade med en god sallad och lite tjôt med nya bekantskaper!

Detta tycker jag att vi kan fira med lite sharkasm... 😂

2 kommentarer:

  1. Trist när hälsan sviktar! Hoppas de kommer tillrätta med problemen. Alltid kul när nya avenyer - vänskaper och kontakter - plötsligt öppnar sig!
    Som sagt - krya!

    SvaraRadera
  2. När hälsan inte är med riktigt blir jag alltid lite nedstämd, men jag mår bra annars. Jag håller tummarna för att järnet gör susen!
    Jag träffar en massa olika människor genom zero waste och kefir! Roligt!

    SvaraRadera