söndag, augusti 16, 2020

Bara regn hos mig

Det var väl en innerlig tur att jag inte väntade tills idag för att pyssla om trädgården för oj vad det regnar!

Jag hade med evig optimism hängt ut tvätten men den fick åka in efter en kvart däremot jublar morötterna och purjolöken, det är ju så rysligt torrt i marken.

Igår eftermiddag åkte vi ut på ännu ett urbex äventyr i trakterna. Matthias ville prompt besöka ett ställe som skulle vara ett övergivet badhus men som visade sig vara något annat, vad vet vi inte riktigt men det fanns ingen bassäng iallafall.

Som vanligt, sönderslaget, nerlusat med graffiti, mögligt och allmänt ruttet, men vi fick nog till ett par ganska bra bilder.

I fredags åkte vi västerut och skulle fotografera övergivna bilar på ett ställe. Lenny var med och skuttade hit och dit. Det visade sig vara knepigare att ta sig över ett staket än vad vi trodde så jag gick runt för att se om det inte var lättare på sidan än vid grinden. Matthias klättrade över grinden och när han kom ner på andra sidan hörde jag hundskall, det var inte Lenny utan en mycket större hund.

Mycket riktigt, bilarna var nog inte så övergivna längre som vi trodde. Kanske hade squatters tagit över, kanske hade terrängen sålts...
Hunden vaktade området och Matthias fick bråttom tillbaka över på andra sidan, tur att inte Lenny och jag också hade hunnit ta oss över! Hunden var långt ifrån elak och aggressiv, den skällde bara men visade också att detta var hans revir och att vi inte var välkomna. Vi fick åka hem med ogjort ärende.

Sedan i fredags letas det då övergivna bilar i trakten... Han hade hittat ett område igår i närheten av där vi var. Ett skämt, en Renault Super 5 och en Twingo av nyare modell. Vi åkte hem.

Lite senare ska vi träffa våra kompisar med poolen som vi var hos förra veckan, men idag blir det inget poolsamkväm, näe nu ska vi besöka ett övergivet kapell mitt i skogen och gå i underjordiska kalkbrott. Det ska bli spännande! Tröja och pannlampa ska medtagas!

Vi besökte ett övergivet sjukhus i slutet av juli med en av våra nya urbex bekantskaper. Bilden nedan är från utsidan av det sjukhuset.

2 kommentarer:

  1. Jag är impad av era äventyr! Speciellt som ni ju också haft varmt. Vi kommer inte många meter just den här sommaren. Stranden, parken, kompisarna i bergen, rinse and repeat. Skönt med regn iallafall - det skulle vi också behöva men nu går vi in i San Diegos varmaste årstid (åtminstone den inre delen av countyt). Antagligen svalnar det inte av förrän i slutet av september, början av oktober.
    Man får ett otroligt adrenalinpåslag av lösa hundar som dyker upp och skäller! Skönt att den inte var på riktigt aggressiv!

    SvaraRadera
  2. Vi var inte ute och urbexade när det var varmt, eller inte jag iallafall. Det är ju nästan farligt att vara ute, åtminstone när man inte är van vid så höga temperaturer.
    Nu har vi återigen dagar som kan levas och inte bara överlevas!

    SvaraRadera