lördag, augusti 15, 2020

Huvudet under amen

Idag åkte vi andaktsfullt till optikern (hos Lennys tjejkompisar där vi hämtar ut paket ibland) för att välja ut ett par nya glasögon till mig.

Mina gamla, som jag har haft i tre år gick sönder (metallpinnen som sitter inne i skalmen gick av 😒) i början på juli. Matthias lagade dom nödtorftigt, inte med tejp som varje fransman slänger fram när något ska lagas utan, med superlim!

Lagningen höll tills i torsdags, passande då att vi hade tänkt att kolla på nya glasögon idag! Det var ju bara det att vi hade helt glömt av att idag är det helgdag i Frankrike! Idag firar vi Jungfru Marias himmelsfärd, som Kristi himmelsfärd fast för Jesus mamma då.
Den 15 augusti är optikern stängd som det flesta andra butiker s
å vi fick åka därifrån med ogjort ärende.

Jag hade redan igår bestämt att ge lite kärlek till trädgården under helgen så det gjordes lite tidigare bara.

Ogräs rensades och jag blottlade till min förskräckelse ett hund bajs minfält där jag hänger tvätten. Tydligen har Lenny och Blackie snackat ihop sig om var bäst man lägger sina pluttar. De har varit mycket produktiva om vi säger så. 😐

Efter minfälts upptäckten skred jag vidare till hallonbuskarna. De har lidit av värmeböljan, jag beskar allt som var dött och det blev inte mycket kvar. Men så är livet... Jag upptäckte dock en liten koloni med nyckelpigor i hallonbuskarna så jag portionera ut dem lite här och var i grönsakslandet!

Jag satt och tittade igenom lite Instagram bilder och kom på att jag var faktiskt i Stockholm för 7 år sedan...

Vad passar bättre än en bild från Gamla Stan då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar