lördag, augusti 01, 2020

Vi överlevde

Gårdagen var faktiskt inte så jobbig som jag trodde att den skulle bli. Det gick riktigt bra!
Hundarna uppförde sig (nästan) exemplariskt. Blackie, Lennys svarta (of course) labrador kompis var så lugn och snarkade nöjt på det svala golvet medan Lenny for runt som ett torrt skinn och skällde för att Monsieur ville gå ut, eller för att det inte fanns något att skälla på.

Jag jobbade på mitt kontor hela dagen, i full mundering, inte i baddräkt då. Det regnade lite, lite i slutet på dagen men vi fick ändå flytta ner i källaren när Blackies husse Rod kom för att käka middag och hämta henne.

Vi gjorde pizza som bakades medan vi satt och svalkade oss med en öl i källaren. Middagen åts på terrassen men vi satt och svettades ikapp och bad om regn, vilket inte hände.

Efter maten flydde vi ner i källaren igen. Det var fortfarande 34°C när klockan var 22:00.
Alla var slutkörda så kvällen blev inte lång. Matthias vägrade att sova i sängen, han sov på en av sofforna i källaren, jag vägrar att sova utan spindelskydd i källaren så jag föredrog sovrummet även om det var bra mycket varmare.

Idag har jag en gräslig huvudvärk som vägrar släppa alla tappra försök att få bort den till trots. Kan vara lite vätskebrist i kombination med väderomställning. Jag dricker vatten och har tagit på en massagekrage för att få bukt med spänningar i nacke.

Lenny ligger utfläkt som en död sill i sin korg, oförmögen att ta sig till något. Han var ute i trädgården och skällde ut kvarteret imorse men sen tog energin slut. Nu snarkar han.

Det är en lugn dag idag. Jag fick ett meddelande att ett par sandaler som jag har köpt på Vinted, en app där man kan köpa begagnade kläder och skor bland annat, finns att hämta ut hos optikern. Där brukar jag få mina paket levererade till för tjejerna är så gulliga där och jag har tänkt att införskaffa mina nya glasögon hos dom. Det gäller ju att handla lokalt när man kan.

Matthias har åkt iväg på ett urbex äventyr själv i och med min huvudvärk, så jag tänkte illustrera dagens inlägg med en bild från ett slott som vi besökte för ett par veckor sedan.
Fotöljen på bilden fotograferar alla urbexare som besöker slottet.
Detta är min tolkning.

 


2 kommentarer:

  1. Det är väldigt jobbigt när det är så där varmt! Jobbigare än vad man kan tro faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy, och mer ska det bli! Nästa torsdag börjar vi om på en ny kula med 30-gradig värme... Förhoppningsvis har väderappen fel men SMHI utfärdar Tor 31, Fre 33, Lör 35, Sön 34, Mån 36 och Tis 37... Det blir till att installera sig i källaren på heltid! :o(

      Radera