tisdag, augusti 04, 2020

Vi får väder

Vad skönt, efter fyra dagar av fesljummet (ja man säger så på min dialekt) väder så kan vi äntligen pusta ut och konstatera att värmen är på väg tillbaka!

Men vad bra då, "ça me fait une belle jambe" som fransmännen säger, jag som föredrar fesljummet väder! Har det med åldern att göra, kanske.

För skojs skull gick jag in på SMHIs vädersida och kikade på Taverny, inget upplyftande men inget katastrofalt heller. Min telefon säger däremot att vi ska få 39°C på fredag, jag litar hellre på vad SMHI säger.

Nå det finns en glad nyhet också, vi är bjudna på pizza-party på lördag då det blir 34°C i runda slängar men det bästa av allt är inte nödvändigtvis pizzan, utan att kompisarna, som bor lite längre ut på vischan än vi, har en pool, en riktig pool med kakel och hela faderuttan! Nu känns det genast lite bättre!  

Imorgon åker jag till jobbet och få njuta av 32 minuters luftkonditionering innan andnöd i metron slår till, sen är kontoret luftkonditionerat också.

Med lite tur fryser man inte ihjäl eller får blåskatarr (oj vilken muntergök jag är idag! Hoppla, hoppla!)!

Jag såg att Getfarmen kör på med sina grönsakskorgar och denna veckan tycker jag att den ser fin ut, hör här:

1,5 kg tomater
2 gurkor
1 sallad
1 aubergine
1 paprika
800g bönor (som jag tror är gröna, bönor...)

Det blir nog en beställning den här veckan! Jag köper ju ändå tomater och gurka hos grönsakshandlaren, sallad med för den delen för min egen är så fjuttig i år.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar