tisdag, augusti 11, 2020

Dag matte

Idag har vi vår stående (för det mesta liggande faktiskt) gäst på besök. Blackie ligger och snarkar på det svala golvet, hon är utschasad efter helgens äventyr. Igår när hon kom hit släpade hon sig runt lite planlöst i trädgården när temperaturen var behaglig. Hon kollapsade i en snarkade hög så fort hon kom innanför dörren. Idag var det lite bättre, lite mer spänst i stegen men det blev mycket snarkat idag också. Lenny flaxar omkring som Jack Russels gör, ingen rast, ingen ro, oavsett tid på dygnet eller temperatur...

Idag börjar tillvaron bli lite arbetsam på allvar, vi sover dåligt med påföljd att min hjärna blir trög och synapserna verkar koppla ihop sig lite hipp som happ!

Prisa Gud, ikväll kom skatteåterbäringen i form av ett fint sommarregn! Nu är det knappt 25°C ute mot eftermiddagens 38! (Det är en väldans massa väder och hundtjat härinne nu... 😕)

Man blir lite besatt av basala behov som sömn, inte svettas oavbrutet, dricka och äta kallt, svala vindar, ...

Jag hoppas att ha lite mer rafflande historier att dela med mig av när den här värmeböljan är över. Covid-19 får vi ta lite senare, annars blir det bara deppigt!

Dagens bild blir gårdagens bild när Fröken Blackie intog Kungens korg. Kungen låg inne och stekte på Matthias kontor mellan hans servrar...

Jag blev ganska imponerad av hur en labrador kan trycka ner sig i en korg som är gjord för en Jack Russel... Jag kan bara applådera detta djärva utspel!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar