fredag, augusti 04, 2017

Dag 11 - Fredag

Så kom fredagen och med den ovädret! Imorse var det i och för sig fint väder så vi tänkte passa på och göra en utflykt.
Vi tänkte på Tjolöholmsslott eller kanske Falkenberg men till slut bestämde vi oss för Varbergsmuseum på Fästningen.
Jag tittade på Bockstensmannen minst en gång om året när jag var barn, han var min absoluta favorit! Och kulknappen som tog Karl den XII av daga! Jag tror att jag var ganska morbid som barn. Jag älskade berättelser om ond, bråd, död!

När vi hade gjort färdigt museet gick vi ut genom museibutiken och träffade en klasskompis till mig som jag jobbade tillsammans med på mitt första riktiga jobb på Fotoquick!
Vi skulle vidare och en del av oss ville äta en korv med bröd, men när vi väl kom ut spöregnade det!
Vi fick stå och vänta under ett av valven med en hel hög andra hugade turister!

Det tog nog 15 minuter innan det värsta var över och vi kunde gå vidare.
Efter korv och kaffe och dricka och cheesecake på Hamnbaren gick vi tillbaka till bilen i full storm. Som tur var regnade det inte iallafall.
Regnet kom tillbaka med råge när vi kom fram till Ranelidsrondellen, man såg inte ett smack!

Vi tänkte passa på och besöka Lilla Brukets nya lokaler i Träslövsläge. Väl där började det också åska!
Jag köpte inget eftersom jag tycker att det är snuskigt dyrt och att vi behöver nya element istället för flytande tvål (ok jag överdriver men ni fattar!).

Vi kom tillbaka till stugan och Matthias ringde sin tandläkare och fick välja mellan en tid nu på måndag klockan 11:00 eller i slutet på September.
Det gör att vi måste åka hem imorgon kväll istället för på måndag eller tisdag.

Eftersom vi inte kan gå ut och äta vår traditionsenliga middag så lagade jag till sötpotatisbiffar med mango salsa istället.
Innan vi skulle äta gick modern och jag ut på en promenad. Det var regn i luften men vi trodde att vi skulle klara oss utan att blil för blöta. Det gjorde vi inte! Det kom en åskskur ett skyfall som jag aldrig har sett och fullkomligt dränkte oss från topp till tå! Jag har nog aldrig varit så blöt i kläder någonsin!

Middagen blev en succès, alla biffar tog slut! Efter det drack vi Gin & Tonic och spelade Triominos som jag vann två gånger på raken (mamma vann allt när vi spelade senast, så det kändes skönt att min mojo var tillbaka)!

Nu innan läggdags var vi ute med Lenny en (bajs)runda. Det är tur att han är lite tjock annars skulle han ha blåst bort! Snäll som han (Lenny) är bajsade han under en gatulykta för att vi skulle kunna hitta det och plocka upp det.

Vi har nästan packat klart allt, vi måste bara åka och handla imorgon. Vi har fått beställningar på surströmming (de har inte den blekaste aning om vad som väntar dem...).
Nu ska jag knyta mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar