tisdag, augusti 15, 2017

Jungfru Maria himmelsfärd

Idag är det helgdag i Frankrike (igen) så vi har varit lediga men imorgon är det tillbaka till jobbet igen...

Jag har varit ledig i tre veckor och det har verkligen varit skönt, jag har knappt tänkt på jobbet alls. Det borde egentligen stå inte alls det det är inte sant.
Jag är nog lite orolig innerst inne, jag vill inte bli sådär trött och utmedgjord igen.

Men, mitt kontor är mindre rörigt. Jag har städat skrivbordet och börjat att lägga och sortera saker i boxar och lådor.
Det kommer att bli jättefint, och sen när vi målar om kommer det att bli en riktig oas.
Byrån som jag tog bort och ställde i gästrummet lämnar plats till att rulla ut min yogamatta... Ännu en gång har jag storslagna planer på att få in en ny rutin med lite yoga på morgonkvisten, jag skulle vilja bli lite bättre på att vila hjärnan. Vi får väl se hur det går.

Annars har vi inte gjort mycket, jag har städat mitt kontor och Matthias har städat sitt och så dammsög han hela huset.
Jag planterade ut min citronmeliss och hoppas att hen ska trivas.

Det har varit väldigt tungt väder idag, vi bara väntar på att ovädret ska bryta ut.

Nu tittar vi på en skräckfilm som Matthias har valt och jag håller på att göra på mig av spänning, som vanligt!
Bild uppdateringen på bloggen får bli en annan dag, jag ska snart hoppa till kojs... Filmen har säkert inte slutat då men det gör inget. Jag är spänd som en fiolsträng! Hu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar