torsdag, augusti 10, 2017

Ordentlig Onsdag

Ännu en regnig dag i Taverny, jag börjar mina morgnar med frukost framför Nyhetsmorgon efter utfodring av odjuret.
Matthias gillar att dra sig på morgonen men så lägger han sig mycket senare än jag och varför ska man inte kunna få ha sovmorgon på semestern?

Igår började vi röja inne! Jag, på mitt kontor och Matthias i källaren.
Jag fick ut "köksbordet" som tills för ett par (ähem) månader sedan fungerade som mitt skrivbord tills jag fick ett riktigt skrivbord av Matthias föräldrar som de skulle slänga.

Jag har fått in nästan alla böcker i bokhyllan och sorterat ut en hel del papper. Men det är mycket kvar...
Jag vill få ut byrån ut mitt kontor som ska in i gästrummet och skjuta dit bordet som min symaskin ska stå på.
Det kommer att bli ett fint och vilosamt kontor, jag vill få iordning det tills jag börjar att jobba nästa vecka så att mina hemmajobb dagar blir ännu bättre.

Vi körde två rundor till tippen, bland annat med en gammal soffa som damen vi köpte huset av hade lämnat kvar men som fungerade som bäddsoffa innan vi bytte sängar. Men nu var det dags att skilja oss från den. Dessutom var den trasig...
När vi åker till tippen måste vi bevisa att vi bor i kommunen som tippen "täcker" så vi hade med en elräkning för att bevisa att vi bor där vi bor, ett säkert kort i Frankrike, och lokalskattsedeln plus mitt pass. Och så fick vi vårt kort.

Vi får åka till tippen och slänga 16 gånger om året. Jag tycker att det kan vara bra för då kanske man funderar på andra lösningar än bara att slänga. Man kan ju sälja eller ge bort saker, om de är hela... Tyvärr leder det också till ganska mycket dumpning i naturen!

Vi var också en tur till Castorama för att köpa propplösare till alla avlopp, ingen vill ju ha fler strömavbrott. På hemvägen tog vi en tur till vår lokala grönsaksmarknad för de sista ingredienserna till vikingkvällen.

Efter det fortsatte jag röjningen på kontoret.
Matthias tog med en kompis till La Défense på kvällen för att jaga Pokémon, hans kompis är lika stollig i spelet som han så jag och Lenny spenderade kvällen i tête-à-tête. Eller ja, han snarkade i sin korg och jag skrev lite mails och slötittade på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar