onsdag, augusti 16, 2017

Första dagen på jobbet & kompisträff

Idag blir det en snabb uppdatering, klockan är mycket och jag har haft en lång dag...
Den första jobbdagen gick över förväntan, jag hade "bara" 450 e-mails som skulle läsas och svaras på, jag läste igenom allt idag och flyttade de meddelanden som måste svaras till en speciell folder. Där ska jag börja imorgon.
Chefen ringde och undrade om jag mådde bra och sa att han hade inte sett något som var bråttom eller konstigt!
Dessutom är det oförskämt lugnt för närvarande...

Jag hade helt glömt att jag skulle träffa en kompis från Australien efter jobbet. Han har gjort en dokumentär om en bortglömd filippinsk action hjälte; Weng Weng eller Ernesto de la Cruz som han egentligen hette och nu har han även skrivit en bok om själva processen och filmskapandet.

Andrew är en fantastisk person, extra allt skulle man kunna säga och väldigt intressant. Givetvis mötte jag honom genom en av mina absolut bästa kompisar Suzie, som nu bor i Australien.

Andrew skulle läsa ur sin bok i en obskyr bokhandel som ligger mellan Notre Dame och St Michel men det visade sig vara en boksignering.
Det passade mig utmärkt eftersom då kunde vi snacka lite mer.

Tyvärr åker han vidare med sin kompis till Berlin imorgon men han ska vara tillbaka i Paris i maj nästa år, då hoppas jag att han kommer och bor hos oss ett par dagar.

Skulle ni vilja veta mer om Andrew och Weng Weng så leta efter "The Search For Weng Weng" på internet.

Jag köpte min kopia av boken och fick den signerad såklart! Fattas bara!

När jag kom hem bestämde Matthias att vi skulle gå ut och äta ikväll.
Det blev Au Bureau i Franconville, vi var där senast på Matthias mammas födelsedag.
De har en hel radda vegetariska rätter så jag kan faktiskt välja.
Ikväll tog jag en vegetarisk croque... Mycket god!

Nu är vi hemma igen och jag halvligger i sängen. Det är dags att lägga sig för klockan ringer igen 06:00 imorgon bitti! Hu!

Go' natt på er!

Dagens bild är på Andrew's bok och hans dedikation till mig. Om ni undrar så står IS för International School (of Manilla).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar