tisdag, augusti 08, 2017

Hemkomsten

Som vanligt var resan genom Tyskland lång och jobbig, många vägarbeten, det byts hastighet som man byter strumpor och det är väldigt otyskt (tycker jag)!
Väl ute ur Tyskland gjorde vi en mycket kort visit i Holland sen Belgien.
Vi stannade i Belgien för att sova 45 minuter, både Matthias och jag var dödströtta, det är väl åldern!
Efter siestan fortsatte vi mot den franska gränsen.
Det fanns inte en enda tulltjänsteman så vi körde rakt igenom.

Det var först vid betalstationen på väg till Paris som vi träffade på tulltjänstemännen. En av dem stannade framför vår bil men förlorade intresset. Tur var väl det, inte för att vi hade något att gömma utan för att de höll på att plocka isär en annan bil på parkeringen precis efter vägtullen.

När vi kom till den andra vägtullen för att checka ut stod det en gäng gendarmer och stoppade bilister. En av dem stannade framför vår bil men bestämde sig för att stoppa bilen i grannkön istället.
De plockade inte isär bilarna men tömde dem på allt innehåll och det kunde vi vara utan.
Jag var så trött att bara tanken på att behöva stanna och packa ur allt i bilen nästan gjorde mig gråtfärdig!

Vi kunde fortsätta hemåt för att få krigarens vila!
Vi var hemma vid 10:15 och kunde packa ur och ge Lenny mat. Jag var helt slut men Matthias var alldeles för uppspelt för att sova.
Jag gick och la mig, han gick ut och krattade upp alla döda löv i trädgården.

Vid 14:00-tiden lagade jag lite mat och sen gick jag och la mig igen!
Matthias träffade sina kompisar som också bor i Taverny medan jag sov.
Senare på kvällen åkte vi och hämtade pizza hos den bästa pizzerian i världen: La Fontaine och sen ringde jag min kompis Suzie som är i San Diego och väntar på att hennes barnbarn ska ploppa ut.
Då passade Matthias på att somna! Klockan var 22:15 när jag gick och la mig, fortfarande helt slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar